Post 190: el metro

Ja ha començat. L'any nou aporta canvis i un és el que podeu estar llegint ara mateix, no estic escribint el bloc pel matí com acostumo a fer. Això no és per voluntat sinó que el dia m'ha fet desplaçar al llarg de tota la ciutat per gestions administratives. En fi. Que ja estic descansant i a punt d'anar a dormir.

Els canvis com deia ahir són molt importants i més quan les coses per les quals ho fas ho impliquen. Avui m'he adonat d'una cosa i és que el metro presenta canvis molt grans respecte l'altre metro que he conegut i explorat durant 8 anys.

La primera cosa que un veu quan entra al metro és que al comprar els tiquets aquests tenen unes dimensions molt més reduïdes, gairebé uns 2 centímetres d'ample per uns quatre de llarg. Les dimensions reduïdes i el fet que la banda magnètica sigui al mig li confereix una durabilitat molt més gran i a la vegada fa que sigui més complicat doblegar-los.

Hi ha moltes ciutats, com Londres, on els tiquets de transport són així de petits. Barcelona en canvi utilitza unes targetes de dimensions similars a una targeta de crèdit, de cartró i fàcilment doblegable. En fi, trobo més útils les petites, potser amb el temps canviaré l'opinió. Queda pendent que analitzi la xarxa de metro, però malauradament només hi he fet dos viatges, caldrà que m'ho miri més amb compte, una cosa només dir: hi ha més interconnexions entre línies i sembla que fins i tot moltes més parades.



I parlant de metro, aquí teniu l'últim anunci dels transporte metropolitano de madrid.

1 comentarios:

Unknown dijo...

A mi em dóna que veuràs moltes coses en referència a les grans inversions que s'han fet en aquella ciutat i que tant es reclamen per Catalunya. Ja ens ho aniràs comentant...